luni, 23 februarie 2009

Politehnica Bucureşti a livrat lumii şi ţării încă 3.000 de ingineri

70% dintre studenţii care acum 5 ani intrau la Politehnică şi-au primit diploma de inginer, finalizându-şi studiile

„Îmi pare rău că s-a terminat, pentru că ne-am legat unii de alţii. Acum, din colegi de facultate, am devenit colegi de breaslă. Îmi va fi greu să o iau de la capăt, dar sigur voi păstra legătura cu cei de aici. Eu o să fac doctoratul în chimie, la New Jersey Institute of Technology, unde voi face cercetare
. Probabil voi rămâne acolo. În România, se pune prea puţin accent pe practică şi, de multe ori, până şi profesorii mai tineri au mentalitatea învechită”, ne-a spus Andrei Loas, şeful de promoţie, cu 10 pe linie, de la Facultatea de Chimie din Politehnică. În afară de Andrei, încă doi studenţi, Mihai Florian, de la Automatică, şi Monica Rafailă, de la Electronică, au reuşit să termine cei 5 ani cu 10 curat.

„Nu e uşor. Trebuie concentrare, ambiţie. Am avut colegi buni şi ne-am mobilizat unii pe alţii, am colaborat. La toamnă voi pleca la doctorat la Caltech, în SUA, pentru 5-6 ani”, ne-a spus şi Mihai. „Acum suntem toţi un amestec de satisfacţie, mândrie, tristeţe, speranţă, recunoştinţă”, măr­turisea Monica. Ea încă nu ştie dacă va face doctoratul la München sau va rămâne în România. Astfel de decizii stau, de altfel, în faţa tuturor celor 14 şefi de promoţie şi a celor peste 3000 de absolvenţi politehnişti de anul acesta. „Voi sunteţi cei mai puternici, cei 70% care aţi ajuns la capătul drumului, după 5 ani!”, li s-a adresat rectorul Ecaterina Andronescu, după ce în Sala Polivalentă, la festivitatea de absolvire de ieri, răsunase, în toate colţurile, „Gaudeamus Igitur”.

A urmat, apoi, ultima prezenţă: „Inginerie electrică, Energetică, Automatică...” La fiecare apel, studenţii fiecărei facultăţi, îmbrăcaţi în robe şi cu toci pe cap, strigau de bucurie, fluturau steguleţele de hârtie, aplaudau şi spărgeau baloane. A fost rostit şi ordinul rectorului de acordare a titlului de inginer promoţia „Spiru Haret”, moment în care tinerii şi-au pus eşarfele peste robe. A urmat jurământul solemn. Mai bucuroşi sau mai trişti, fiecare cu propriile motive în spate, cele câteva mii de politehnişti şi-au aruncat tocile în sus, în chiote de bucurie, pe versurile „We are the champions, my friends, We’ll keep on fighting, till the end…”

Ceea ce s-ar mai putea scrie despre sărbătoarea de ieri a Politehnicii este că, în premieră în învăţământul românesc, absolvenţii primesc şi diploma şi suplimentul de diplomă, odată cu finalizarea studiilor, nemaifiind obligaţi să aştepte luni bune, ca până acum.